Baka baka massa bullar...

Husse ska ha fika på jobbet imorgon. Matte står för bullbakandet. Bakar även Jämtlandskakor. De smakar som de mamma gjorde, men har inte riktigt samma färg och form. Nåja... Bullarna kan nog bli bra tror jag...  De är i ugnen nu, första lasset...

Jag var för några år sedan känd för att vara usel på att baka och laga mat. Som student levde jag på mackor eller pasta. Det funkade några år, sköljde ju ner med mineralrikt kaffe ;). Jag var så pass dålig på matlagning och bak att min bästa väninna och jag utbytte följande ordväxling:

Sara: Men alltså, jag har gjort kladdkaka, men den blev verkligen jättekladdig...
Frida: Kom du ihåg att sätta in den i ugnen?

Det säger en del va?? Och jaaaaaaa jag hade såklart haft den i ugnen!! *morr*

Hittade igen några "städfoton" på mig och Frans. Han hjälper ju såklart alltid till när det skall städas.


Valp och matte dammsuger sängen...


Matte skurar golv, valp hjälper till att jaga trasa och kolla så att allt blir rätt gjort. Han går även under benämningen "granskningsnämnden" och husse tycker det är skönt att matte får smaka på sin egen medicin.. .meh...

Kommentarer om veck på magen och annat undanbedes ;) Ja, jag städar i lite kläder, det blir så helvetes varmt att handskura trägolvet annars... Valp är som ni ser med allt som oftast.

Nu är det bullkoll som gäller!

Kommentarer
Postat av: malte o snok

det blir såna veck när man böjer sig fram...slutpratat!

vad är en jämtlandskaka?

Frans verkar vara bra på det mesta, städa, baka...en riktig renässans-valp!

2008-10-01 @ 16:43:40
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Vaddå veck?? Ser inga, har inga;) vet absolut inte vad som menas med ordet!!



Men att knäskura golv....det borde däremot vara förbjudet!! Jaha när får man ta del av bullar och kakor;)?? Vi bor på grengatan...inte långt bort alls!

Postat av: malte o snoken

vi har flyttat till en rysligt regnig ort...suck.

man kan inte vara ute o knasrulla som man vill...

vad gör Frans Valping idag? (vilket bra namn!)

2008-10-02 @ 09:59:34
Postat av: Anna med Tim

Oj vad hurtig du är med städning och bullbak, kan du inte skicka lite ork till mig också... Ser att valp verkar vara en fena på att hjälpa till :)

2008-10-02 @ 12:18:04
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0