Frans och den elaka farbrorn...

Frallan börjar trivas i nya hemmet. Så gör även hans matte och husse. Äntligen, det är som det är att flytta... Sent igår var det ovanligt lugnt på hornsgatan trots en vanligtvis bråkig valp. Husse och matte tittade på tv och när de skulle lägga sig började de fundera över var valpen egentligen tagit vägen. Det var så rofyllt i lägenheten. Sanningen var denna:



Det som kan skådas i denna bild är husses och mattes dubbelsäng. Den bäddas pedantiskt av matte varje morgon vilket inte syns i bilden. Med på fotot är även "anka", "Kanin1", "fåret" samt "kanin2" och sist men inte minst en totalt utslagen snarkande valp. Han har tuffa dagar lillen...

Några vänner har han hunnit hitta iaf, mest lite äldre vovvsingar som inte vill leka och tycker att Frans är en barnrumpa tyvärr, men ändå någon att hälsa på!

Matte är i full färd med att sticka mössor till familjen och lurar på om fransen inte skulle få sig en liten tröja till kanske. Det är trots allt skitkallt här uppe i norr...

Imorse fick matte en utskällning av en farbror på en balkong i vårt hus. Matte har svårt med kritik från sura gubbar. Det visade sig nämligen att den soptunna som hon planerade slänga frassens lortpåse i var "privat" (trots att den stod ytterst stiligt placerat väl synligt och var dubbelt så bred som en vanlig privat soptunna) Matte bad om ursäkt och frågade den onda farbrorn om han visste var någonstans man fick slänga hundlortar. Han fräste att han inte visste något om det... Surgubbe. Han stod garanterat och väntade på att få bråka på en ungdom med en valp. Hundhatare säkerligen. Han vet förmodligen inte att vi bor i samma hus som honom och att vi kommer att dyka upp vid adventsfirandet på gården och tända ljusen i granen tillsammans med Frans. Jag tänkte att jag skulle gå och fråga mannen som är fastighetsskötare (och som gillar mig och frans massor!) om vem som äger den där soptunnan (jag tror nämligen att det är vi som bor i huset som äger den...) bara för att få rätt i sak. Jag blir tokirriterad över sånt där. Och sen jättearg på mig själv för att jag ber om ursäkt för att jag tänkte använda min egen soptunna... Åhhhhh.... Så nu har jag gjort en jättestor sak av nått litet som hände i morse... Typiskt matte.

Kämpig promenad i morse förövrigt. Vi såg husse cykla till jobbet och då var det inte så roligt att gå framåt längre...


Men husse! Jag då????? Husse!!!! Halllåååååå! *vift vift*

Har fransen berättat för er att han drömmer om att vara med på tv? Jag tror han skulle passa bra där... va med i nån såpa eller någon dokumentär eller läsa nyheterna eller så...


Eller vad säger ni?



Kommentarer
Postat av: malte o snoken

klart frallan ska ha lite tröjor!

vilken surgubbe!! sparka honom på smalbenet nästa gång o säg: jag tror inte du äger det där smalbenet, det är ett privat sparkben!

Va mysigt ni fått! o frallan ligger som kronjuvelen i tiaran!

snafseligosmys

ps! vi är så glada att ni är tillbaks!

2008-11-19 @ 18:48:30
Postat av: Fd granne

Jag tycker att ni ska lägga bajs-påsen utanför sur-gubbens dörr istället. Då använder ni ju inte den "privata" soptunnan.

Jag förstår att ni undrar var valp blivit av om det blir lugnt. Skulle lätt kunna tro att det var bus på gång...

En såpa tror jag skulle passa Frans väldigt bra.

Kanske...Frans och Sur-gubben

Puss på er

2008-11-19 @ 20:46:53
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Så sött han gosar där lille valp!! Sur gubbar och surkärringar är det värsta jag vet! tyvärr så går jag oxå och ältar sådant....Här är bara sur regn och trist är avundsjuk på eran snö!



Varför inte ett barn program "valpen Frans lär sig sopsortera"

Kramis!

2008-11-19 @ 22:51:16
Postat av: malte o snoken

å nej inte krånglande blogg, va jobgigt! särskilt som man skrivit nåt långt o bra o så försvinner eländet...åååååå

snafselipuss på frasses fluffiga ögonbryn

2008-11-20 @ 11:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0