Datorkrash och hundskoj

Idag dog min dator. Pang. Jättesvart. Inte ens en liten lampa som indikerar strömförsörjning blinkade. Det ringde ingen klocka i min panikslagna hjärna. Ingen lampa och inga klockor. Skit också. Efter att ha oroat mig och varit ledsen tillräckligt länge för att det skulle vara riktigt jobbigt kom min sambo, aka datasnillet, hem och tittade lite, tog ur batteriet ur datorn, petade in strömsladden igen och vips så väsnades min lille laptop precis som vanligt igen. Hänförd av min sambos kunskap och min egen tafatthet (jag borde fattat att det var batteriet om jag inte drabbats av panik och hjärnsläpp) skyndade jag mig genast att logga in för att konstatera att inget var försvunnet utan allt var helt som vanligt. Härligt. Lite pinsamt, men härligt.

Frans har träffat en kompis, golden retrivern Frida fyra år gammal. Vilken duo! Igår sprang de ikapp nere vid vattnet och hoppade i snön. Frida hade det lite enklare då hon har ungefär dubbelt så långa ben som Frasse. Men han höll god min och hoppade efter bästa förmåga. Han är nog lite kär i Frida tror jag. Vi träffade dem två gånger till idag, Fridas matte berättade att det knatar omkring två älgar här på östberget intill oss och matte bestämde sig för att det är slut med promenader på berget. Älgar är fina, men läskiga.


Här brukar vi möta Frida och busa omkring vid vattnet. (Så länge det inte finns fåglar i vattnet, då får Frida inte leka lös eftersom hon hoppar efter fåglarna oavsett årstid...)


Frans i vinterskrud

Matte hade tagit snygga bilder på solnedgången över sta'n men det blev inget bra. Skit oxå. Sämre än vanligt till och med. Inte någon idé att ens lägga upp dem...

Frans hade bustag för sig förra helgen som jag glömt att berätta om. Husse och matte hade hällt upp två glas vin och matte låg i soffan med huvudet mot husse och glaset (fyllt) och samtalade om djupa saker. Valp var på golvet. Helt plötsligt var valp inte längre på golvet utan flygande över (och i) mattes vinglas. Vinolyckan var ett faktum. HELA husse full med vin (tack och lov vitt), halva soffan blöt inklusive mattes huvudkudde som låg i soffan. Sa jag att halva matte också givetvis var täckt med vin? Helt rätt, det var inte mycket vin kvar i mattes glas. Jösses... Och matte kunde inte sluta skratta. Valp la sig till rätta över baksidan på mattes ben för att sedan köra en vända till flygande över resterna av glaset med vin. Hela historien upprepade sig. Matte skrattade hysteriskt. Husse skrattade inte fullt lika hysteriskt...

För övrigt har Börje varit i Thailand med mattes väninna Veronica. Hon fick vykort från Börje igår där han berättade att han ridit elefant och verkade ha det mycket bra. Matte längtar massor efter sin Börje och Bettan... (red.anm, för nya läsare kan bekantskap med börje och bettan stiftas i mina allra första inlägg.)

Malte har namnsdag i morgon förövrigt. Glöm inte det alla Malte-fans!



Kommentarer
Postat av: malte o snoken

just så! ni får pluspoäng för att ni kom ihåg o dessutom påminde om Maltes namnsdag!

Va kul att du fått en kompis!! Frida o Frasse - a match made in heaven ju!!

Matte hade nog inte heller skrattat om vi vält hennes vinglas...men det kanske måste upplevas! (matte är en surputte när det kommer till vin o vinglas!)

Vi tycker din vinterskrud - vinterlurv- är förtjusande o det kanske var tur att du inte trimamdes mer för nu behöver du varje hårstrå uppe i norrland!

slafselismack puss o tur att datakrångligt fick sin lösning så man kan få sin dagliga dos av frasse-bus!

2008-11-28 @ 09:40:42
Postat av: malte o snoken

glad o god första första frans-advent!

2008-11-30 @ 11:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0