Movie-star?

Alla har väl vid det här laget sett eller i alla fall hört talas om tv-programmet "Mannen som talar med hundar", ej att förväxla med "Mannen som talar med andar" som också är ett tv-program men där inte en vovve förekommer. Jag som gillar att vara snabb och effektiv läste givetvis inte hela rubriken till programet som skulle börja och döm om min förvåning när Ceasar aldrig dök upp och löser alla  hundars problem med problem-mattar och hussar. Istället står där en man som pratar med människors andar. Ja, det tog en stund innan jag insåg att det inte skulle dyka upp någon Ceasar...

Här hemma har matte storstädat idag och husse har jobbat lite hemifrån. Frans sprang efter mig konstant tills han efter någon timme gav upp och la sig vid husses fötter och sov. Enda stället han inte riskerade dammsugarens återkomst...

Frans och jag grälade lite idag... Vi pratade om att starta en tv-show eller kanske göra en film tillsammans. Det hela började med att Frans ville göra "Mitt liv som valp", ett svart-vitt drama som skulle skildra hur valpens matte och husse vägrade ge honom leverpastej och skinka och istället gav honom torrt valpfoder med A-fil och sen inte lät honom leka med gårdens alla löv i  flera timmar och sluka jordhögar i trädgården. Han ville också visa på mattes illvilja när valp så gärna vill bära gamla cigarettpaket och servetter som hittas ute. Istället envisas hon med att i tid och otid tjata om "sitt" och "ligg" och annat som inte ens är nära lika roligt som att jaga löv och fjärilar., även om det kan vara ganska roligt ibland. I slutet ville han att publiken skulle gråta och tycka synd om valp och kanske skicka paket med leverpastej till honom och kanske ta hand om sina egna valpar lite bättre...

Då blev matte givetvis sårad och kontrade med att valp kanske skulle kunna göra tv-showen "Valpen som talar med stjärten"  med tanke på de fis-symfonier som valp åstadkommer lite titt som tätt.

Sen tog vi båda vårt förnuft till fånga och kastade and och tiger en stund och bara umgicks. Valp kunde ses jaga sin svans långt efter att solen gick ner. Så olycklig är han inte, mattes lilla söta monster. =)

Nedan syns ett foto från filmen "Monstervalpen anfaller" strax innan "it gets messy..."



Ta hand om er!

 





Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Som sagt var en lisa för själen att läsa valps äventyr när man mår kasst!! Jag bara ler och ler och ler;)

Kramis!

2008-08-24 @ 23:24:40
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: Anna med Tim

Du skriver så underbart...och jag känner igen så mycket från Tims valptid, håller med tessan man bara ler och ler :)



Jo spår är jätteroligt tycker jag men vår väg dit har varit knaglig :) Jag kan berätta att första gången Tim skulle prova och spåra då var han ca 4 mån och spårade kanske 3 meter innan han roade sig med att försöka slita upp en trädrot istället...gången efter gick det dock lite bättre men han började inte kunna koncentrera sig i spåret förrens han var betydligt äldre.



Tim låter hälsa att Frans ska vänta tills de stora ihopsopade lövhögarna kommer, då blir det riktigt skojjigt för då kan man dyka i dom!

2008-08-25 @ 11:42:44
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: HedVIg

hEJ fRANNs JAG äR heDdViG (obS! en PUdEl)



JAg tyKeR at NI sKA koMA oCH HeLsA pÅ I StOkHOlM. jaG HAR tJÖtbuLLe OCh SCHMAKKOS deT ER gÅtt MYkke beTtrE en ToRRFOdDER



HedViG (pUDeL)

2008-08-25 @ 12:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0