Frans vs Blåbär

Kära dagbok...

Vem trodde att valp skulle älska blåbär? Inte matte iaf... inte förrän han för andra gången dök med huvudet ner i blåbärshinken och käkade upp de blåbär som fanns... Nej, nu överdriver jag, han lämnade fyra blåbär till matte. Helt blå i skägget var han när han studsade runt i blåbärsriset. Det var första gången han var i skogen lille Frans. Jag och Therese bestämde oss för att det var dags. Om han ska orka följa med på vår "plocka lingontur" senare så var det här en bra uppvärmning. Han lärde sig snabbt. Han lärde sig att välta blåbärshinkar och att äta blåbär ur matte och Theres händer samt att faktiskt plocka egna blåbär. Han satt där i blåbärsriset och käkade blåbär. Kanske det sötaste jag har sett på länge...




Han var såååå trött när vi kom hem. Han sov. Sov, sov och sov. Det gjorde visserligen matte också. Det som är så skönt med valp. Man kan skylla allt på honom. "Oj, nu måste jag visst sova middag med valp, han är så trött"

Husse och matte tog med Frans till Tannefors slussar för att äta glass sen. Det gillade valp... och matte... hehe



Nej, det är inte vår barnvagn som står bakom oss... Även om valpen fick sitta inlindad i mattes kofta en stund efter att bilden togs eftersom han frös så tokigt mycket... Frys-Frans.



Sen gick vi hemåt. Då var valp trött igen och somnade på husses axel... Det är inte så lätt att vara liten alltid. ;)

Hej då dagboken!



Kommentarer
Postat av: Verånken

Mys-Frans...

Söt-Frans...

Jag-vill-å-ha-en-Frans...

:(

2008-08-15 @ 13:04:30
URL: http://badskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0