Dag 2... hemma med Börje

Att vara hemma sjuk är inte roligt. Inte alls roligt. Jag är en människa som älskar att jobba och att ha saker att göra. Nu får jag göra varken eller. Att stressa ner är inte lika enkelt som det låter. Särskilt inte när man inte kan ta sig ur sängen hur mycket man än önskar att man kunde det. Kroppen känns som bly. Känns tung som bly och med struktur som grafit, Grafit som lämnar en mörkgrå skugga om jag lyckas röra mig. Ja, som grafit, det känns som att atomer lämnar min kropp så att det snart inte är någonting kvar. En hexagonstruktur som är mycket stark inom skiktet, men desto svagare i mellan dem. Tycker du att jag börjar bli filosofisk? Vänta tills klockan är 04.00 och jag fortfarande inte somnat...

Börje gör det inte lättare hemma. Han sitter och läser tidningen "Body" och tjatar om att han vill till gymmet. Visst jag kan hålla med om att det är dags för honom att börja träna ben. (Som för så många andra grabbar på gymmet som föredrar att köra överkropp trots kycklingben) Han har komplex stackars Börje. Komplex över sin kropp... jag har försökt förklara för honom att "päron" också är en form, men får bara tillbaka: "Jag tycker du ser ut som ett päron" och så kastar han diskborsten efter mig. Kul kille. Honom måste jag vara hemma med på dagarna. Vi har funderat på att fota börje och hänga upp en bild på gymmet med texten: "Dags att börja träna ben?" hehe, det är humor.

Förra veckan satt Börje och läste någon sådan heminredningstidning med tips om trädgården och när jag kom hem höll han på att så gräsfrö i parketten... *suck* Det måste vara han som kom på den brillianta idén att plantera två stora Rhododendron i krukor på balkongen. Vet ni hur stora Rhododendron blir? Kunde ni kanske sagt något innan vi kämpade med att flytta upp den dit? "Hallå? Var är balkongen? Åhhhh leta bakom de där tre-meters-växterna som skymmer solen, där tyckte jag att jag såg balkongen i våras!"

Nehe, nu är det kanske dags att åter försöka krypa ner och sova. Sova... onödigt ont, fullt med elaka drömmar, ångest och skräck. Roligt... Ser fram emot det =/

Hoppas ni har en bättre natt!



Kommentarer
Postat av: Verånken

Älskade du!

Jag om någon vet hur det är att vara vaken... ruggit jobbit...

Speciellt när man inget hellre vill än att just sova. Men det går som inte... klockan blir 01, 02, 03, 04 å så tänkter man att nu jävlar kliver jag upp istället å så somnar man.

Klockjäveln ringer en timme senare och man inser att man hatar det här jävla förbannade helvetes livet!!!

Men då brukar jag tänka:

"Det är aldrig försent att ge upp!

Det är bara att bryta ihop och komma igen"

Livet ÄR orättvist, å det ska övas!

Det ordnar sig ALDRIG, det vet vi!

Å du, kom ihåg, du kan ALLTID ta till LIPEN!"



Genast ler jag och inser att dagen kan ju inte bli så förjävlig :) Jag skulle minsann aldrig ta till lipen - ICKE!!!



Hoppas du får sova bättre



Puss på re!

2008-08-06 @ 10:45:19
URL: http://badskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0